Bu haftaki okumaların özeti ve ADDIE modeli sunumu bu yazıda yer almaktadır.
İki kaynakta da eğitimde teknoloji kullanımı ve gerek geleneksel öğretim ortamları gerekse uzaktan öğrenme ortamlarında bu teknolojilerin kullanımından bahsedilmiştir.
- Bilgisayarlar ve Çokluortam Teknolojileri: 1970'lerde Apple marka bilgisayarların okullarda yaygınlaşması, daha sonrasında 1980'li yıllarda IBM PC'nin evlerde yaygınlaşması ile eğitimde teknolojinin; daha doğrusu bilgisayar teknolojilerinin kulllanımı başlamıştır. Bu tarihlerde metin tabanlı yazılımlar kullanılmaktadır ancak 1990'lı yıllarda yaygınlaşan renkli grafik ekranlar kullanılmaya başlanmıştır.
- Bilgi teknolojileri: Bilgisayar, girdi-çıktı birimleri, depolama aygıtları, bilgisayar ağları, yazılım
- Çokluortam: Metin, görüntü, ses, video, canlandırma, etkileşim
- Yeni teknolojiler: Sanal gerçeklik ve sanal dünyalar, ses tanıma, görüntü tanıma, artırılmış gerçeklik, dokunmatik yüzeyler, hareket yakalama, çok sensörlü mobil cihazlar
BİLGİSAYARLARIN ÖĞRENME ve ÖĞRETMEDE KULLANIMI
- Temel bilgisayar becerilerinin eğitimi: Donanımsal ve yazılımsal kullanım becerilerini içermektedir.
- Bilgisayar destekli değerlendirme
- Alıştırma yazılımları
- Başvuru kaynakları
- Öğretici yazılımlar
-
- Eğitsel
TEKNOLOJİ DESTEKLİ SINIFLARDA KULLANILAN GÖRSEL VE İŞİTSEL TEKNOLOJİLER
- Projektörler
- Ses ve video
- Televizyonlar
- Etkileşimli
- Dokunmatik ekranlar
- Çizim
- Ses kayıt cihazı, fotoğraf makinasi, video kamera, yazıcı, tarayıcı
- İnternet
SINIF YÖNETİM SİSTEMLERİ
- Bilgisayar laboratuarlarının yönetimi
- Ekran paylaşımı ve kullanıcıları izleme
E-Öğrenme: Öğrenme süreçlerinin çeşitli araçlarla internet ortamından (dersin işlenmesi, sunumu, etkileşim, değerlendirme) yürütülmesidir.
Mobil Öğrenme: Taşınabilir bilgisayarların, tablet ve telefonların yaygınlaşması ve internet ağlarının kullanımının yaygınlaşmasıyla mobil öğrenme ortaya çıkmıştır ve gelişmektedir.
Sanal Sınıflar: İnternet ortamında oluşturulan bir sanal sınıfta ğitimin sürdürülmesidir.
Adobe Connect
Öğrenme Yönetim Sistemleri: ÖYS'ler öğrenmenin yönetimi, planlaması, tasarlanması, geliştirmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi gibi faaliyetlerin web ortamında gerçekleştirilmesini sağlayan ve bünyesinde içerik oluşturma ve yönetme özellikleri barındıran öğrenme ortamlarıdır.
Bir e-Öğrenme süreci ya da malzemesi geliştirime süreçlerini içeren ADDIE modeli ile ilgili sunumum aşağıdadır:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder