11 Mart 2015 Çarşamba

2. Hafta: Kitap özeti ve ADDIE Modeli


Bu haftaki okumaların özeti ve ADDIE modeli sunumu bu yazıda yer almaktadır.

İki kaynakta da eğitimde teknoloji kullanımı ve gerek geleneksel öğretim ortamları gerekse uzaktan öğrenme ortamlarında bu teknolojilerin kullanımından bahsedilmiştir.



SINIFTA TEKNOLOJİ KULLANIMI

- Bilgisayarlar ve Çokluortam Teknolojileri: 1970'lerde Apple marka bilgisayarların okullarda yaygınlaşması, daha sonrasında 1980'li yıllarda IBM PC'nin evlerde yaygınlaşması ile eğitimde teknolojinin; daha doğrusu bilgisayar teknolojilerinin kulllanımı başlamıştır. Bu tarihlerde metin tabanlı yazılımlar kullanılmaktadır ancak 1990'lı yıllarda yaygınlaşan renkli grafik ekranlar kullanılmaya başlanmıştır. 


  • Bilgi teknolojileri: Bilgisayar, girdi-çıktı birimleri, depolama aygıtları, bilgisayar ağları, yazılım
  • Çokluortam: Metin, görüntü, ses, video, canlandırma, etkileşim
  • Yeni teknolojiler: Sanal gerçeklik ve sanal dünyalar, ses tanıma, görüntü tanıma, artırılmış gerçeklik, dokunmatik yüzeyler, hareket yakalama, çok sensörlü mobil cihazlar

BİLGİSAYARLARIN ÖĞRENME ve ÖĞRETMEDE KULLANIMI

- Temel bilgisayar becerilerinin eğitimi: Donanımsal ve yazılımsal kullanım becerilerini içermektedir.

- Bilgisayar destekli değerlendirme
- Alıştırma yazılımları
- Başvuru kaynakları
- Öğretici yazılımlar
- Benzetim yazılımları
- Eğitsel oyunlar

TEKNOLOJİ DESTEKLİ SINIFLARDA KULLANILAN GÖRSEL VE İŞİTSEL TEKNOLOJİLER


- Projektörler
- Ses ve video sistemleri
- Televizyonlar
- Etkileşimli tahtalar
- Dokunmatik ekranlar
- Çizim tabletleri
- Ses kayıt cihazı, fotoğraf makinasi, video kamera, yazıcı, tarayıcı
- İnternet teknolojileri

SINIF YÖNETİM SİSTEMLERİ


- Bilgisayar laboratuarlarının yönetimi

- Ekran paylaşımı ve kullanıcıları izleme



UZAKTAN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI


E-Öğrenme: Öğrenme süreçlerinin çeşitli araçlarla internet ortamından (dersin işlenmesi, sunumu, etkileşim, değerlendirme) yürütülmesidir. 

Mobil Öğrenme: Taşınabilir bilgisayarların, tablet ve telefonların yaygınlaşması ve internet ağlarının kullanımının yaygınlaşmasıyla mobil öğrenme ortaya çıkmıştır ve gelişmektedir.

Sanal Sınıflar: İnternet ortamında oluşturulan bir sanal sınıfta ğitimin sürdürülmesidir.
Adobe Connect bunun için kullanılan en yaygın yazılımlardan biridir.

Öğrenme Yönetim Sistemleri: ÖYS'ler öğrenmenin yönetimi, planlaması, tasarlanması, geliştirmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi gibi faaliyetlerin web ortamında gerçekleştirilmesini sağlayan ve bünyesinde içerik oluşturma ve yönetme özellikleri barındıran öğrenme ortamlarıdır.


Bir e-Öğrenme süreci ya da malzemesi geliştirime süreçlerini içeren ADDIE modeli ile ilgili sunumum aşağıdadır:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder